Chcete sa líšiť od konkurencie, priniesť niečo extra? Podobné zmýšľanie mal i Steve Jobs


Ak by sme hľadali jedinú firmu, s ktorou by sme chceli spojiť pojem úspešný biznis, zrejme by ich bolo viacero, no každopádne sa asi všetci zhodneme, že spomenúť firmu Apple nie je vôbec od veci. Určite sa radí k firmám s najvyšším ziskom a čo je možno ešte dôležitejšie, ich výroba a služby sa inovujú a to futuristickou rýchlosťou. Aj Apple v podstatnej miere určuje, čo bude nový technologický hit.

žárovka

•         Na akom koncepte stojí jej úspech?
Viacerí už vieme, že zakladateľom Appleu bol Steve Jobs. Práve on a jeho charizmatická a pre mnohých možno komplikovaná povaha zvolili smer, akým sa táto úspešná firma uberá dodnes. Je pravdepodobné, že väčšinu týchto konceptov nasleduje i jej nový vlastník, ako aj noví zamestnanci. Preto v tomto článku nahliadnime na tieto koncepty z objektívneho hľadiska a pozrime sa, aké úvahy nosil v hlave a rovnako tak na jazyku dnes už zosnulý, avšak dodnes zrejme najpopulárnejší podnikateľ, biznisman, či jeho slovami skôr inovátor a umelec, Steve Jobs.

myšlenka

Jobs uznával unikátnosť a originalitu. Pevne veril, že práve tá zaujme, či dokonca prinesie prelomovú technologickú revolúciu. V jeho prípade to bola pravda. Výrobok alebo plán by mal zákazníkom priniesť nový zážitok. Neignorujme slovo zážitok, pretože musí ísť o produkt či službu, ktorá doslova naplní význam tohto slova. Ale dbajme i na prídavne meno nový, nakoľko práve doteraz neskúsená vec prináša tie pravé emócie.

návod

Takisto kládol dôraz na to, aký veľký je rozdiel medzi slovami cena a hodnota. Cenu určuje trh peniazmi, ale skutočnú cenu, hodnotu, ocenia sami ľudia. Práve skutočná hodnota je ten pravý význam, prečo si ľudia dotyčné produkty obľúbia. Jobs tak i svojich zamestnancov učil k tomu, aby do daného výrobku dali kus seba, aby nešlo len o akúsi monotónnu kópiu trhu bez duše.
Rád tvrdil, že inžinieri sú umelcami. Nerád sa škatuľkoval do akejsi šedej masy nasledujúcej zavedené koncepty, rád ich ohýbal a tvoril do podoby, ktorá by bola ideálna pre neho, ako človeka, nie pre trh. Teda aj pre trh, ale ten bol v tomto smere na druhom mieste.