Zdravé potraviny ktoré nám môžu aj uškodiť

Strukoviny, med, mango, cibuľa, alebo čučoriedky. Tieto potraviny môžeme jednoznačne označiť za zdravé, s čím sa dá asi len ťažko nesúhlasiť. Na druhej strane, však spadajú do skupiny jedál, ktoré nám môžu aj mierne uškodiť. Problém je v ich ťažkej stráviteľnosti.
 
ovoce

Existujú látky, ktoré naše telo nedokáže stráviť, alebo to preňho prinajmenšom spôsobuje veľký problém. Hovoríme konkrétne o disacharidoch, teda laktóze, monosachardoch – fruktóze, olgosacharidoch a o polyoloch.
 
Kde sa tieto látky nachádzajú v najväčšom množstve:

  1. Polyoly: napríklad čučoriedky, ale taktiež iné druhy ovocia a aj zeleniny
  2. Oligosacharidy: cesnak, pšenica, raž, šošovica, fazuľa, sója, cibuľa
  3. Monosacharidy: med, sladké ovocie a sladká zeleniny
  4. Disacharidy: mlieko a mliečne výrobky

 
Ak vaše trávenie funguje normálne, so spomínanými potravinami nemusíte mať žiadne výrazné problémy. Citlivejší ľudia, však môžu po ich konzumácii pociťovať nadúvanie, bolenie brucha, zápchu, pocit na zvracanie a iné problémy súvisiace s trávením. ak sa u vás takéto prejavy vyskytujú častejšie, skúste si všímať, čo presne ste pred nimi konzumovali. Ak si všimnete, že stále po konzumácii mlieka, máte nafúknuté brucho, pravdepodobne vaše telo nedokáže dostatočne dobre tráviť laktózu. Niekto môže mať problémy po zjedení akéhokoľvek druhu ovocia. Nemusí to byť jeden konkrétny druh jedla, ktoré sme spomenuli vyššie. Spomínané látky sa nachádzajú v omnoho väčšom množstve potravín.

fazole
 
Vynechať alebo upraviť
Pokiaľ by sa vám podaril odhaliť jeden konkrétny druh jedla, ktoré vám tráviace ťažkosti spôsobuje, je potrebné, aby ste ho zo svojej potravy vynechali. Riešením je ale taktiež iný spôsob jeho prípravy. Napríklad také strukoviny nafukujú asi väčšinu ľudí. ak ich ale necháte namočené vo vode aspoň dvadsaťštyri hodín, tento efekt, by mal pominúť.